تبریز از ظرفیت مطلوبی برای توسعه گردشگری خوراک برخوردار است/ معرفی غذاهای بومی راهکار جدید توسعه صنعت گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز با اشاره به برخورداری تبریز از غنای غذایی و فرهنگ غذا، از برنامه‌ها و اولویت‌ها برای توسعه گردشگری خوراک به عنوان یکی از محورهای اصلی جذب گردشگران در این شهر تاریخی و فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، سید رامین اسبقی صبح روز شنبه ۱۴ مهرماه در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی تبریز با اشاره به اهمیت نمایشگاه‌ بین‌المللی تبریز برای معرفی گردشگری غذا، گفت: کلانشهر تبریز با غنای غذایی و فرهنگ پخت‌وپز سنتی، ظرفیت بسیار بالایی برای جذب گردشگران علاقه‌مند به غذاهای محلی دارد. که در این راستا لازم است تا با معرفی این غذاها در بستر نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری تبریز، این شهر را به یکی از قطب‌های گردشگری غذایی ایران تبدیل کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری غذا در تبریز، نه‌تنها فرصتی برای آشنایی گردشگران داخلی و خارجی با غذاهای سنتی تبریز خواهد بود، بلکه به حمایت از فعالان صنایع‌دستی و تولیدکنندگان مواد غذایی نیز کمک شایانی خواهد کرد.

او افزود: لازم است تا برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشپزهای محلی و همکاری با مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها به جد پیگیری شوند. چرا که این دوره‌ها با ارتقای مهارت‌های آشپزی و افزایش کیفیت ارائه غذاهای سنتی به گردشگران شود باعث تحکیم فرآیند مشاهده و در معرض قرارگرفتن گردشگران با بطن فرهنگی، تاریخی و اجتماعی کلانشهر تبریز خواهد شد.

اسبقی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی غذاهای سنتی تبریز گفت: یکی از اهداف مهم ما ثبت برخی از غذاهای سنتی تبریز در فهرست میراث ناملموس یونسکو است. این اقدام می‌تواند تبریز را در سطح جهانی به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری غذایی مطرح کند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی در کنار افزایش همکاری‌ها میان نهادهای گردشگری، رستوران‌ها، تولیدکنندگان مواد غذایی و صنایع‌دستی از مهم‌ترین عوامل دخیل در برندسازی گردشگری غذا در تبریز محسوب می‌شوند که به صورت ویژه‌ای به این مسئله توجه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071401063
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha